mandag 6. september 2010

Muffins a la Stratos dobbel

Fant en link på min kjære svigerinne A sin side, om noen som hadde en stratos dobbel muffins - den så jo knakende god ut - så da måtte jeg jo prøve da.

Bakte enkle sjokolademuffins, og laget topping med hvit sjokolade, melis og litt melk (istedet for vann) og knuste stratos til å ha på. Noen ganger er ikke Frøken muffin så tålmodig.. så ja, jeg burde ha ventet litt før jeg tok på toppingen, latt den tykne.. men men; neste gang!

Oppskrift på muffinsene, 16 stk
100 gram melange
2 dl sukker
2 stk egg
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1,5 dl melk
1/2 dl kakaopulver

Rør mykt smør og sukker. Bland i mel, bakepulver, kakao og vaniljesukker. Rør inn melka. Stekes på175 C, 12-15 min

Brukte heller de litt tyknede "restene" til å ha i som fyll nå da. Gikk jo fint det å = kaloribombemuffins.. Ble liksom en slags Stratos De Lux muffin. Fant ut at denne også er av typen "en er nok om gangen" muffins. Flytta ove Stratos LUX mffinsene i kuformer - snakk om å kle hverandre bra da:)

Kuformene, den og de lekre med lilla ruter har jeg fått av min gode venninne Janne som har bloggen I love my kenwood Digger de!! Og gleder meg til å lage non flere KUle muffins og lekre muffins som passer i de formene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar